2007. január 28., vasárnap

AmÓn TÓbiN



Amon Tobinnak nem soká kijön az új lemeze, aminek az a címe, hogy Fooley Room. Nem véletlenül lesz ez a címe, hanem azért, mert a promó szerint mindenféle zajokat vettek fel a lemezhez, olyanokat mint például amikor a hangya füvet eszik, vagy amikor a szomszéd énekel zuhanyozás közbe; na és ezekből pakolta össze a lemezt a jó öreg Amon.

Ennek a hivatalosan még meg nem jelent (...) lemeznek kijött egy maxija is, aminek meg az a címe, hogy Bloodstone. Nem véletlenül ez a címe, hanem azért, mert rajta van a Bloodstone című szám, ami majd rajta lesz a Fooley Roomon is. De rajta van még 2 másik szám is, az egyik az Esther's, a másik pedig egy olyan trekk, ami nem lesz rajta nagylemezen, ez pedig a Here Comes the Moon Man. Ezek a számok jók. Főleg az Esther's, az különlegesen jó. Annyira jó, hogy nagyon, sőt még annyira is, hogy elgondolkoztam azon, hogy mi lenne, ha nem infinite loop lenne a Wrdalak-film zenéje, hanem ez...

2007. január 27., szombat

fíör!

Végre készen lett az absztrakt film!
Az lett volna a feladat a suliban, hogy csináljunk egy filmet szabadon válaszott zenére és legyen jó absztrakt. Én elkezdtem csinálni azt a fehér-alapon-méhecskés-virágos dolgot, amiből korábban posztoltam is képet. Amikor 1 percnyi anyag volt belőlle készen, megmutattam a tanárnak, aki anniyt mindott rá, hogy ez nem túl absztrakt és hogy nem az volta feladat. Igazából rendes volt, azt mondta, ezt humanizmusnak tekinti a részünkről, hogy nem oldottuk meg rendesen a feladatot, de nem volt túl bíztató. Ezér gondoltam, hogy csinálok egy olyan absztrakt filmet, hogy ketté szakad a ház. Sikerült:

2007. január 24., szerda

WRDALAK megint

Most kellett volna fázisolnom azt, ahogy a farkas bekúszik az alagúton keresztül az állomásra, de nem találtam sehol sem a stiftemet. Mindenesetre belefogtam és azt tapasztaltam, hogy még mindíg nem tudok fakrast rajzolni, de még Wrdalakot sem tudom rendesen megformálni, peidg nagyon sokat gyakrolotam. Úgyhogy most megint el firkáltam arra egy jó pár lapot, itt vannak a jobbak:

a feje ugye mindígis jobban ment, csak az orra olyan, mintha egy disznótól kapta volna kölcsön:


itt már viszonylag jobb lett a teste, az a fő baja, hogy a hátsó lábait nem kellett volna ennyire lentre rajzolni, hanem úgy kellett volna cisnálni, hogy a feneke is egy vonalban legyen a testével, tehát az ne csússzon le, hanem a lábak alsó vonala kerüljön inkább feljebb, hogy érzékeltessem mekkora a torzulása egy ilyen ormótlan nagy farkasnak.


A másik probléma meg, hogy a metró lámpák alacsonyan vannak, tehát úgy kell megjelennie Wrdalaknak, hogy az ő viláígtó szemei is alacsonyan legyenek, amire a legjobb ötletem az volt, hogy miután az állomásig futott, csak szépen lassan dugja be a fejét a lyukon, mert látja, hogy ez most valami különlegesebb dolog és csak amikor az embereket meglátja, akkor vadul be és akkor ugrik ki, meg minden, de ez már egy másik snitt...
mindenki képzelje úgy,hogy csak a fejt látja, a testét nem.

2007. január 23., kedd

present perfect

Na ma népművészet órán folytattam a tengapi autómat, amit még a tegnapi angol óra tananyaga nyomán neveztem el. Ma is könnyű dolgom volt, mikor a tanári szigor kijátszásával próbálkoztam, azaz meg próbáltam észrevtélen maradni a figyelő tanítói szemek előtt, de mégis precízen rajzolni; ugyanis a tanárunk elaludt feltetés közben.

Kezdtem a szokásossal - Valahogy amikor egy már megtervezett autót rajzolok le egy másik nézőpontból, akkor eleinte mindíg sokkal bumfordibbra rajzolom a kelleténél. Ez ezúttal sem volt ez másként, így sikerült:


Aztán csak hogy mindenki értse, hogy milyen a lámpája, csináltam rólla egy közelit. Úgy működik, hogy alapból egy fém csík, de ha besötétedik, akkor világítani kezd, merthogy neon van benne. ez meg így:


És aztán a második óra vége felére már sikerült egy egészen jót is rajzolnom az autóról, ráadásul egy olyan nézőpontból, amiből rajzolni nem nagyon szoktam, csak 3dézni. na ez pedig így:

2007. január 22., hétfő

angol óra


"Márk an' Olivör! Wát ár jú dújing?! Wáj dont ju liszön tu dö text end fáló it? Dont dró! Dzsászt liszön!" - mintha csak ma történt volna, olyna konrétan fejemben él az első kritika, amit ezzel az autómmal kapcsolatban kaptam. annyira bele védősött az agyamba, hogy talán már soha nem fog kitörlődni... azthiszem nem túl építő jellegű, dehát ilyen az élet...

2007. január 18., csütörtök

ezt meg festettem

A suliba volt egy olyan feladat, hogy fessünk le valami tárgyat szépen, aztán majd később csinálunk vele valami rövid kis animációt, mert az majd jó lesz. Na én festettem ipodot. Így.

2007. január 14., vasárnap

WRDALAK

Készülget a WRDALAK, a fogyatékos szuperhősös rajzfilm, 3d háttérrel, rövid részleteket rakosgatok fel belőlle a youtubera:







Elméletileg félév végére kéne vele kész lenni, de addígra úgysem végzek vele, bár sietek, csak közben kell csinálni az absztrakt filmet is, ami meg még ennyire sem halad. Na abból meg akkor ítt egy kép:

decksandrumsandrockandroll


Na most akkor ajánlok egy lemezt, aminek az a címe, hogy decksandrumsandrockandroll.



Szerintem már ez önmagában elég jól hangzik, meg az is, hogy az előadó meg a Propellerheads. A hozzám hasonló mai csirkéknek ez a név maximum a mátrix OST-ből lehet ismerős, pedig ők egy pár éve még elég nagy nevek voltak, ez a lemezük is '98as, ettől függetlenülk elég modernes, bár ha nem elektronikus zene lenne, hanem monduk klaszikus akkor tlaán mégkevésbé hallatszana rajta ez a pár év. Legtöbb számuk onnan lehet ismerős, hogy a Neo nevű magyar zenehamisító-intézet propellerheads - chemical borthers bootlegeket ad ki saját szerzeményként, szóval aki őket hallotta először, annak tuti be fog ugrani.

A legjobb trekk a lemezen a History Repeating, amiben egy jó kis régies hangú feka nő vokálozik és olyanokat mond, mint például "They say the next big thing is here,
that the revolution's near,
but to me it seems quite clear
that it's all just a little bit of history repeating"
de biztos nem gondolja komolyan.

Az egész lemez elég filmezenés hangulatú, de főleg az On Her Majesty`s Secret Service ami már a címében is elég jamesbondos, hátmég zenéjében. Úgyhogy fejhallgatóra fel!

2007. január 4., csütörtök

Accoris Concept



A peugeot pályázatos kudarcom után, csak hogy megmutassam, hogy én Accoris folytatom a dolgot, ha nincsen túl sok eredménye, csináltam egy ilyet.





Kábé két nap alatt elkészültem a modellezéssel, de még a műszerfala még nem lett kész meg az ülései se voltak túl jók.







Ezután feltextúráztam nagyjából és csináltam rólla pár képet, főleg hátulról lett jó, elég ferrárisra sikerült az a része. A lámpájának formáját már régóta próbálom rátenni egyautóra szépen, több-kevesebb sikerrel. Már a simourghnak is ilyet csináltam, de szerintem úgy érvényesül legjobban, ha negatív formaként jelenk meg, csak a kontúrja világít és itt most ilyen is.








Aztán még mielőtt folytattam volna a modellezést, csináltam pár sötét képet, csakhogy legyen.




Aztán nagyon sokat vázlatolgattam az üléseket meg a kormányt, sok ilyet megnéztem, például a Mazda Nagare belsejét, ami szerintem nagyon profi ( mostanában a mazda odafigyel a koncepció autóira, nekünk is érdemes http://www.carbodydesign.com/archive/2006/11/30-mazda-nagare-concept/ ), de persze nem akartam nagyon hasonlót meg nem is tudnék ilyet, ebben úgyis az anyaghasználat az egyik legkiemelkedőbb fícsör és az nekem nem nagyon megy, bár nem is tököltem rajta sokat. Mindegy, megcsináltam a belsejét és egyúttal átalakítottam az autó oldalán végig futó csíkokat, mert összekötöttem őket az üléseket alkotó lapokkal. Aztán láttam, hoyog az ülések gázul néznek ki szögeltesen, szóval lekerekítettem az egészet, így kerekek lettek az autó külsején is a csíkok. Így jártunk.

Ja meg megcsináltam a műszerfalat is, ami nem egyértelmű elsőre, de úgy működik, hogy a kormány fölötti íven végig forog a kis piros 3szög és az mutatja, hoyg hány km/hval megy az autó, nincsen bejelölve sehol sem konkréten, néhány órát is ilyenre csinálnak, mer végülis úgyis meglehet kábé tippelni, akkor meg nem tökmindegy? így működik a két oldalsó merő dolog is, ők a fordulatszámot meg az akku feszültséget mérik, és elég jól végzik a munkájukat, rájuk is csak tippelni lehet, de azt nagyon.



Na és ezek után feltextúráztam az új dolgokat is ,emg a régieket is megváltoztatgattam meg bepakoltam az egészet egy jókis kékeszöldháttérre, mert az rikító , ami már önmagában egy melléknév, hátmég ha hozzá tesszük azt, hogy kicit talán túlzásba is vettem a dolgot.





Simourgh Concept



A 2007es peugeot pályázatra ( www.peugeot-concours-design.com/en ) csináltam én is autót, ahogy 4000 ember még rajtam kívül és hát hogyismondjam.... nem voltam elég tapasztalt szerintem a mezőnyhöz képest, meg nem is csináltam túl formabontó dolgokat, szóval nem nagyon értékelték a munkámat nekem. Annyira nem keserít el a dolog, így jártam.




Az autó lényege, hoyg nagyon nagyon biztonságos, mert az ülések sineken tudnak előre és hátra mozogni, amihez lehet állítani a tükröket és a műszerfalat is, így egy ütközésnél az utas nem repül neki a cuccnak, hanem a lendülettel tud mozogni és így még a belső szervei sem szakadnak le az esetleges hirtelen fékezéstől. Úgy lehet ki-be szállni, hogy az ülést kitolja az autó a hűtőmaszkon, azátn meg behúzza, ami a mozgás sérülteknek is kényelmesebb, mert így csak kint ráfekszenek az ülésre, nem kell bekászálódni a kasztnin belülre, mert az autó betolja őket. Az üveg tető két részből ál és mindkét része előre-hátra csúsztatható, így ott is be lehet ugrani az autóba, vagy ki lehet tolni az üléseket a kocsi végébe, a nyitott tető alá és lehet napozni, meg levegőzni, meg mindent, ami csak jó dolog, például passzinánszozni. Ja és hogy a visszapillantót lehessen mozgatni az üllésekkel (ahogy kényelmes) azok az autó "szárnyán" katpak helyet, ami meg dekoratív egy dolog, ha úgy vesszük.



A neve az autónak az, hogy Simourgh, ami egy ember taestű, szrnyas lény neve az ókori babiloni mitológiában, és az volt a feladata, hogy a fontos személyeket és a szakrális tereket védte meg, például a zikkuratokat. Közös vonása tehát az autóval a szárny meg a védelem. Nekem ennyi elég.