2007. január 4., csütörtök

Simourgh Concept



A 2007es peugeot pályázatra ( www.peugeot-concours-design.com/en ) csináltam én is autót, ahogy 4000 ember még rajtam kívül és hát hogyismondjam.... nem voltam elég tapasztalt szerintem a mezőnyhöz képest, meg nem is csináltam túl formabontó dolgokat, szóval nem nagyon értékelték a munkámat nekem. Annyira nem keserít el a dolog, így jártam.




Az autó lényege, hoyg nagyon nagyon biztonságos, mert az ülések sineken tudnak előre és hátra mozogni, amihez lehet állítani a tükröket és a műszerfalat is, így egy ütközésnél az utas nem repül neki a cuccnak, hanem a lendülettel tud mozogni és így még a belső szervei sem szakadnak le az esetleges hirtelen fékezéstől. Úgy lehet ki-be szállni, hogy az ülést kitolja az autó a hűtőmaszkon, azátn meg behúzza, ami a mozgás sérülteknek is kényelmesebb, mert így csak kint ráfekszenek az ülésre, nem kell bekászálódni a kasztnin belülre, mert az autó betolja őket. Az üveg tető két részből ál és mindkét része előre-hátra csúsztatható, így ott is be lehet ugrani az autóba, vagy ki lehet tolni az üléseket a kocsi végébe, a nyitott tető alá és lehet napozni, meg levegőzni, meg mindent, ami csak jó dolog, például passzinánszozni. Ja és hogy a visszapillantót lehessen mozgatni az üllésekkel (ahogy kényelmes) azok az autó "szárnyán" katpak helyet, ami meg dekoratív egy dolog, ha úgy vesszük.



A neve az autónak az, hogy Simourgh, ami egy ember taestű, szrnyas lény neve az ókori babiloni mitológiában, és az volt a feladata, hogy a fontos személyeket és a szakrális tereket védte meg, például a zikkuratokat. Közös vonása tehát az autóval a szárny meg a védelem. Nekem ennyi elég.

Nincsenek megjegyzések: